Folkelig trim og umenneskelig konkurranse!

Velkommen til Terrengkarusellen 2021

Vi ønsker nye og tidligere deltakere velkommen til årets sesong. I Terrengkarusellen er alle hjertelig velkommen, uansett form og fasong. Hos oss kan du velge om du vil gå, jogge eller løpe med tidtaking. Du velger selv om du deltar på enkelt løp eller hele karusellen.  Vi har i alt 14 løp som arrangeres torsdager rundt om i Trondheim. De aller fleste løpene går på sti/ grusvei.
All informasjon du trenger finner du under her. Og ikke nøl med med å ta kontakt om det er noe du lurer på!

Smittevern
Alle som deltar er forpliktet til å forholde seg til myndighetenes smittevernregler. Hold god avstand, vis sunn fornuft og er du syk, hold deg hjemme!
– Deltakerne deles inn i puljer og har ulik starttid.
– Unngå kontakt med deltakere i andre puljer.
– Unngå å opphold deg i start og målområde mer enn nødvendig.
– Ingen fysisk påmelding løpsdagen. Dette må gjøres via EQ timing før oppmøte.
– Ingen drikke eller matservering.
– Arrangør har på hvert løp en smittevern ansvarlig.
– Både arrangør og deltaker skal benytte munnbind. Deltaker trenger ikke å bruke munnbind under selve løpet.
– Kun deltakere fra Trondheim kommune kan delta.

Startnummer hentes ut i Elgestergate 2, samme bygg som 7eleven (Inngang mot Øya Helshus).
Utdelingen er følgende dager:
Mandag 19 april kl 16.00-19.00
Onsdag 21 april kl 16.00-19.00

Hent gjerne for flere, og benytt munnbind.

Starttidspunkt
Alle løp arrangeres torsdager. Om du ønsker å løpe/gå på annet tidspunkt og ta tiden selv er det også mulig ( Les mer under Selvtiming) .

Trimklasse uten tidtaking: Start når du vil i tidsrommet kl 17.00-17.50.
Konkurranseklasse med tidtaking:
Start mellom kl 18.00-19.45 avhengig av pulje. Trykk her, for å se din pulje og starttid.

Startnr 1-50: Pulje 1 start kl 18.00
Startnr 51-100: Pulje 2 start 18.10
Startnr 101-150: Pulje 3 start 18.20
Startnr 151-200: Pulje 4 start kl 18.30
Startnr 201-250: Pulje 5 start kl 19.15
Startnr 251-300: Pulje 6 start kl 19.25
Startnr 301-350: Pulje 7 start kl 19.35
Startnr 351-400: Pulje 8 start kl 19.45

Påmelding
Trykk her for påmelding til hele karusellen.
Påmeldingen for enkeltløp åpner mandag kl 12 i samme uke som løpet arrangeres.
Ingen fysisk påmelding ved oppmøte. Påmelding gjøres via lenken over før du møter opp til løpet.

Deltakeravgift
Hele karusellen 900 kr
Enkelt løp: 150 kr

Selvtiming
Om det heller passer deg bedre å gjennomføre løypen på et annet tidspunkt, eller du er mer komfortabel med å løpe alene er ikke det noe problem. Du kan løpe ukas løype mandag- torsdag kl 17.00 og ta tiden selv. Gjennomført løp registreres inn på mail til may-britt.stokke@bedriftsidretten.no innen torsdager kl 17.00. OBS: Løypen er da ikke merket.

Tidtaking
Vi benytter EQtiming som er en elektronisk tidtaking. På baksiden av startnummeret er det festet en tidtakingschip. Denne må ikke fjernes!

Klasseinndeling
Dame og herreklasse i følgende års inndeling:
16-17 år, 18-19 år, 20-24 år, 25-29 år, 30-34 år, 35-39 år, 40-44 år, 45-49 år, 50-54 år, 55-59 år, 60-64 år, 65-69 år, 70-74 år, 75+

Trimklasse
De som skal delta i trimklassen bruker også startnummer, men har ingen tidtaking. Alle som skal delta i trim må ta kontakt med sekretariatet ved ankomst. Start når man ønsker i tidsrommet kl 17.00-17.50 eller benytt deg av selvtiming ( Les mer under Selvtiming).

Startnummer
Startnummer hentes ut i Elgestergate 2, samme bygg som 7eleven ( Inngang mot Øya helsehus).
Utdelingen er følgende dager:
Mandag 19 april kl 16.00-19.00
Onsdag 21 april kl 16.00-19.00

Startnummeret er personlig og brukes gjennom hele sesongen. Startnummeret festes god synlig på brystet. Tidtaking chip er festet bak nummeret, og må ikke fjernes. Mister du eller har glemt nummer kjøpes nytt startnummer for 50 kr.

Resultater
Uoffisielle resultater blir publisert umiddelbart etter løpet. Endelig resultatliste er klar innen kl 23.00 løpsdagen.

Premiering
Etter hvert løp trekkes det ut en vinner blant alle som har deltatt enten i trim eller konkurranseklassen. Vinneren vil bli kontaktet i etterkant av løpet, samt publiseres på Facebook. Alle som vinner mottar et gavekort til en verdi av 300 kr.

Førstehjelp
Nødvendig førstehjelpsutstyr og hjertestarter finnes i vårt påmeldingstelt. En av oss i arrangørstaben sykler alltid etter siste løper i konkurranseklassen.

All deltagelse skjer på eget ansvar, og arrangør fraskriver seg alt ansvar for eventuelle skader og andre ulykker. Forsikring er frivillig, og kan bestilles på Bedriftsidrettens hjemmeside. Vi minner også om at all aktivitet i regi av Bedriftsidretten er underlagt NIF`s dopingreglement.

Arrangør
Midt-Norge Sør Bedriftsidrettkrets